Afgelopen maand hebben we het eerste deel van het e-commerce project bij Wegter Grootverbruik in Oldenzaal afgerond. Mila Communication is in april 2017 door de directie van Wegter gevraagd om hen te helpen een goede e-commerce strategie neer te zetten en daarbij de juiste partners te selecteren.

In de opvolgende maanden hebben we samen met het marketingteam en salesteam van Wegter de online bedrijfsstrategie onder de loep genomen, klantgroepen geformuleerd, geanalyseerd en uiteindelijk klantprofielen en persona’s opgesteld. Daarnaast hebben we een passend e-commerce platform voor Wegter gevonden, dit hebben we aan de hand van online research en offertetrajecten gedaan. Op basis van het gekozen platform hebben we gekeken waar nog knelpunten liggen op gebied van data en content. Hier is een stappenplan uit voort gekomen, waarmee het project tot een eind kwam voor Mila Communication.

Hoe heeft de directeur van Wegter het project ervaren:

“Simone heeft ons met veel succes bijgestaan als projectleider in de ontwikkeling van een nieuw web platform. Een intensieve zoektocht maar het waarom en hoe van onze aanwezigheid online. Te beginnen bij de vraag: wie is de (eind)klant waar onze producten terechtkomen? Een uitgesproken geval van “outside in” denken en doen. Simone heeft blijkgegeven van een grote inzet, kennis van zaken, nieuwsgierigheid en wil om verder te komen. Ze is constructief en heeft een open houding. Daarbij is het ook nog eens een prettig persoon om in je team te hebben,” aldus Marc Wegter